13 Oct 2010

…renungkan bersama…

 Baru je update blog nie,, setelah diilhamkan oleh Allah.. AlhamduLillah,,

Latest HOT video in facebook.. memberikan saya idea baru untuk dikongsi bersama..

Klu belum tengok,, silalah tengok ye..

Apa first impression anda setelah menonton video ini???
a)      Aku dah lame tau pasal bende nie. Cume malas nak cakap dengan orang. Nnti diorg tnye lebih2. Aku malas nak kaji.
b)      Tak tau pon pasal FREEMASON nie. Baru first time dengar.
c)       Video nie membuatkanku nk lebih tahu pasal agenda al-masih al-dajjal.

Setelah video ini meletup, saya dan rakan-rakan sempat membuat sedikit perbincangan. Video itu hanyalah menyajikan sedikit sahaja agenda-agenda freemason.  Banyak blog yang memfokuskan perbincangan dengan lebih mendalam tentang topik ini..

Dari Abi Umamah Al-Bahiliy, beliau berkata: “Rasululah s.a.w telah berkhutbah di hadapan kami. Dalam khutbahnya itu Baginda banyak menyentuh masalah Dajjal. Baginda telah bersabda: “Sesungguhnya tidak ada fitnah (kerosakan) di muka bumi yang paling hebat selain daripada fitnah yang dibawa oleh Dajjal. Setiap Nabi yang diutus oleh Allah SWT ada mengingatkan kaumnya tentang Dajjal. Aku adalah nabi yang terakhir sedangkan kamu adalah umat yang terakhir. Dajjal itu tidak mustahil datang pada generasi (angkatan) kamu. Seandainya dia datang sedangkan aku masih ada di tengah-tengah kamu, maka aku adalah sebagai pembela bagi setiap mukmin. Kalau dia datang sesudah kematianku, maka setiap orang menjaga dirinya. Dan sebenarnya Allah SWT akan menjaga orang-orang mukmin.  

Darsawarsa, kita dapat menyaksikan pembohongan yang dilakukan oleh freemason sejak berabad-abad yang lalu. Berdasarkan hadith Rasulullah s.a.w di atas, fitnah yang paling hebat di zaman terakhir ini dibawa oleh al-Masih ad-Dajjal. Anda nampak kaitan antara FREEMASON dan DAJJAL?? Matlamat hidup mereka adalah kebangkitan al-masih ad-dajjal.. Merekalah tentera dajjal kelak. 

Al-Masih ad-Dajjal telah mempersiapkan tentera-tenteranya sebelum dia bangkit. Adakah kita sebagai muslim ingin mendiamkan diri?? Meneruskan hidup di dalam pembohongan mereka?? Ingatlah duhai teman, kiamat itu terlalu DAHSYAT. It is stated in the Quran in Surah Al-Infitar.

“Ala.. x pe,,, nnti bile aku bersemuka dengan dajjal nnti, aku cakaplah aku orang beriman. X payah susah2 nk dekatkan diri dengan Allah sekarang”

“Kiamat kan hari Juma’at,, ari kamis nnti baru aku nak taubat.. Bukan sekarang..”

“Semua nie karut semata.. Aku x caya lah.. Saje je nk wat kontroversi + nk kn perhatian.. Malas aku nk layan”

Jika ini yang bermain di fikiran anda, sungguh tertipulah dirimu. Kerana apa?? Kerana apa??
Kerana,,, di saat itu (kiamat), IMANlah yang memainkan peran. Bukanlah kita yang sekarang.. 

Mak kata, “to speak English, you have to start it from now. Don’t expect miracle could happen on your examination. You cannot speak if you don’t practice.”

Cuba kita ubah ayat nie dalam konteks iman..

“To gain IMAN, you have to start it from now. Don’t expect miracle could happen on the ZERO HOUR. You cannot express your IMAN if you don’t practice it”

Marilah kita sama-sama mempersiapkan diri untuk agenda Allah. Bukanlah untuk agenda al-Masih ad-Dajjal. 

 Tingkatkan iman, tingkatkan amal.. 

Wallahu a'lam.




No comments: